Příprava nemovitosti

Stejně jako při prodeji auta vyklepete koberečky, umyjete palubní desku, vyluxujete a auto umyjete, platí podobný přístup při přípravě i u nemovitostí. První, co vaše nemovitost musí u potenciálních zájemců udělat, je vzbudit zájem - v tomto případě vizuální.

Kvalita prezentace nemovitosti má vliv na objem příchozích poptávek. Čím více lidí vaše nemovitost zaujme, tím více prohlídek, a tím i větší šance na úspěšný prodej.


Níže i můžete prohlédnout rozdíl, který udělá už jen správná příprava. Třešničkou na dortu je pak již dotek profesionálního fotografa.

  1. foto prodávajícího na Bazoši z telefonu (bez předchozí přípravy)
  2. foto mé z telefonu (po úklidu a drobném aranžmá)
  3. foto po drobném aranžmá od placeného profesionála

Příprava pro potřeby focení a natáčení vaší nemovitosti krok za krokem:

  1. Odosobnění, aneb zájemci o koupi si musí umět představit, jak by tam žili oni a nepotřebují vidět, jak v nemovitosti nyní žijete vy.

    Projděte svoji nemovitost a schovejte předměty osobní povahy (osobní a rodinné fotografie, magnety a obrázky na ledničce a další "lapače prachu")

    Schovejte také různé sanitární prostředky (saponáty, houbičky na nádobí, dále v koupelně mýdla, šampony, ručníky apod.)

    Představte si, že přijdete do hotelového pokoje, který jste si zaplatili, kde jsou jen dekorativní prvky, nábytek a příslušenství - nic dalšího po předchozích hostech


  2. Vyžaduje-li nemovitost drobné opravy či úpravy, které nejsou nikterak pracné, ani nákladné, doporučuji též provést - zamyslete se tak nad následujícím:

    Nechybí mi někde žárovky? Nechybí mi někde celé svítidlo?
    Nezasloužila by si tato zeď či tento pokoj vymalovat?
    Nekoukají mi někde ze zdi zbytečně vruty či hmoždinky, které bych mohl zadělat, či zakrýt např. vzhledným obrazem?
    Není podlaha pod tímto kobercem vzhlednější, než koberec samotný?
    Nestálo by za to tu jednu chybějící kachličku v koupelně konečně přidělat na své místo?


  3. Úklid nemovitosti, který je pro každého nejvíce samozřejmou věcí, přičemž v případě fotografií lze některé věci vyretušovat, ale v případě videa již nikoli - zamyslete se tak nad následujícím:

    Nepotřebují okna umýt? A co parapety?
    Nestálo by za to již sundat vánoční dekorace, když už je květen?
    Nejsou dvířka na kuchyňské lince a dalším nábytku upatlaná a umaštěná?
    Jak je na tom povrch sporáku?
    Není v dětském pokoji více rozházených hraček, než prostoru k životu?
    Nepřekypuje můj pracovní stůl velkým množstvím práce? (např. papíry, kancelářské potřeby apod.)
    Nepotřebovala by garáž, která stojí za ukázanou, vyklidit od přebytečného haraburdí a případně i uspořádat veškeré viditelné nářadí?



"To je spousta věcí! Kam to všechno dám?"

Toto je velmi častá otázka, se kterou se v případě přípravy nemovitostí setkávám. Doporučuji se na tuto přípravu dívat jako na přípravu na stěhování, které vás již stejně v dohledné době po prodeji čeká! :)

O zbytek se postaráme již my. Je však důležité nám pomoci.

Proces přípravy v den focení a natáčení to zaprvé urychlí, zadruhé nemusíte pak mít obavu z toho, že s vašimi věcmi bude manipulovat cizí osoba, když tuto přípravu učiníte vy před naší návštěvou.

Veškeré dekorace navezeme spolu s drobným nábytkem. Co bude třeba doladit, doladíme, co bude třeba douklidit, uklidíme, a co bude třeba dovybavit, dovybavíme. 

Budeme rádi za vaši pomoc na místě pro časovou úsporu a vaši maximální pohodu, že se s vaším vybavením manipuluje v rukavičkách. V některých případech je nezbytné pro co nejlepší snímky manipulovat i se středně velkým nábytkem.

Na viděnou u vás doma!
:)