Jdi na obsah Jdi na menu

Cesta vpřed - červnový souhrn

4. 7. 2018

 

Poprvé opožděně vydávám šestý, tím pádem půlroční, měsíční souhrn. Nevadí. Protože je již půl roku za mnou, chtěl bych udělat spíše prohlídku zpět do minulosti a ujasnit si několik věcí vzhledem k nabytým zkušenostem.

LEDEN

Vše je na úplném začátku. Není zde žádný trénink a nicotné zkušenosti s tím, do čeho se hodlám vrhnout. Kolikrát jsem žral junk ve velkým a pohyb byl na bodu mrazu stejně jako tehdejší počasí. Počátky roční kuřácké odvykačky, o které jsem si myslel, že bude jednou z těch těžších věcí, ale nebylo. V onen měsíc jsem se od Lukáše začal pořádně učit plavání a taky mi pomohl co se týče kola a základních věcí kolem něj. Sem tam taky nějaká ta otužovačka. Pak přišel Maťo se svým vymakaným nutričním plánem, který mi teď slouží hlavně jako berlička a inspirace. Ukázal mi, že jako nevegan je fakt skvělej co se vědomostí a šikovnosti ohledně veganského stravování týče a celkově machr v tom co dělá. Ten měsíc mi přišla objednaná knížka „Bea Johnson – Domácnost bez odpadu“, která mě dost inspirovala v rámci zero waste životního stylu. V lednu jsem také (až na jednu v únoru dodělanou zkoušku kvůli ujetému autobusu) dokončil první semestr na VOŠZ v oboru Diplomovaný nutriční terapeut. Tenhle měsíc byl ve znamení maximální motivace a nasazení.

26962219_172265623546367_7141436544539499336_o.jpg

ÚNOR

Plavání je již docela brnkačka. Lukáš mi předal co mohl, aby mi dal základy, které již musím sám rozvíjet. Podstoupil jsem svou první návštěvu u sportovního lékaře (MUDr. Koldovský v Jilemnici), abych zjistil, jak na tom jsem a mohl udělat porovnání na konci roku. Spiroergometrie na rotopedu byla masakr – jedno vyšetření a byl jsem vyšťavenej na celej den. Dostal jsem však černé na bílém, jak na tom jsem a určitá doporučení ohledně tréninku. Přišlo ale něco, čeho jsem se bál – na podzim minulého roku jsem začal mít problém s levým chodidlem při běhání (ostrá bodavá a pulsující bolest při každém došlapu). Po zbytek roku jsem si dal od běhání oraz, abych si nezpůsobil něco horšího. Od ledna jsem začal opět zlehka běhat, ale v únoru se začal vracet onen problém. Následovala další pauza, strach z toho, že se tím vše zhatí, ale podstoupil jsem vyšetření na ortopedii, něco na to dostal, párkrát byl na RHB a noha byla dobrá. Příprava tak mohla pokračovat.

28641422_1600277820089250_560502452_o.jpg

BŘEZEN

Znovu přečtení mojí oblíbené knížky „Petr Ludwig – Konec prokrastinace“ a sestavení své osobní vize. Také mě potěšila moje dlouholetá kamarádka, která po tom, co viděla, že teď dělám, mě poprosila o pomoc s plaváním a kupodivu jsem k něčemu byl, což mě dost pozitivně nabilo, a ještě víc utvrdilo ve správnosti a užitečnosti toho, čemu se věnuju. Zaměřil jsem se dost na time-management, ve kterém jsem v onen měsíc začal cítit určité pokulhávání a zavedl podle Petra Ludwiga systém TODO All, který se snažím pořád využívat.

29942515_1632993086817723_1761411805_o.jpg

DUBEN

Dokončil jsem výukovou část online kurzu výživového poradce Welko (teď v srpnu budu zakončovat na dvou prezenčních lekcích a jedné závěrečné zkoušce). Taky přišel ten ideální čas na dlouhé vyjížďky na kole a dal jsem tak nohám pořádně zabrat. V dubnu jsem si konečně uvědomil, kolik jsem si toho naložil a dospěl především k závěrům, že je lepší upřednostnit kvalitu před kvantitou, takže jsem si dočasně ubral na věcech, kterým se chci věnovat a na ostatních se pokusil přidat.

31693126_1662644903852541_3077793729185054720_n.jpg

KVĚTEN

Půlmaraton za dveřmi, takže příprava hlavně na něj a ke konci měsíce pořádnej nářez. Úžasná zkušenost a první ze splněných cílů. Můj tu chvíli největší sportovní zážitek a nejvíce vypocené krve a potu. Do toho příprava na blížící se triatlon v půlce června.

_img0595.jpg

ČERVEN

Ve znamení triatlonu a zkouškového období. Tady si vzpomínám na jeden krásnej den, ze kterého jsem udělal delší povídání. Nesmím taky zapomenout zmínit, že už jsem půl roku nekuřák! Triatlon byl něco neskutečného, že bych si to chtěl příští rok zkusit rozhodně znovu (stejně tak i půlmaraton). Musím však přiznat, že přišel čas na určitý restart. Neustálá únava, neschopnost vstávat brzo jako dříve a celkově psychické přetížení. Uvědomil jsem si, že jsem zapomněl na dost důležitou věc – relax. Půl roku jsem se přepínal, fyzicky ne, ale mentálně ano. Kam jsem se podíval, všude něco. A když přišlo na odpočinek, vždy se našly starosti schopné vrýt se do mysli. Určitě znáš takovej ten odpočinek-neodpočinek, kdy se při dobíjení baterek pořád vybíjíš.

36385196_260496901389905_7460119942726156288_o.jpg

A CO TEĎ?

Vypíšu bodově pět hlavních věcí, na které bych se chtěl (a měl) zaměřit.

  • silově kondiční trénink
    na Gladiator race bude potřeba, domácí cvičení sám mě netáhne a nemůže mi dát tolik, co člověk, který už ví, jak na to, takže bych chtěl, a rozhodně i měl, najít někoho, kdo by mi pomohl v posunu, jeden člověk mě už napadá
     
  • zero waste
    starost o životní prostředí je něco, co se mnou dost hýbe, proto bych se moc rád do zero waste opřel jak jen to jde
     
  • propagace veganství
    Víc psát o něm a o tématech s ním příbuzných
     
  • kurz výživového poradce Welko
    tenhle měsíc zakončuji, tak by bylo fajn, abych zakončil úspěšně
     
  • naučit se efektivně odpočívat
    což doteď opravdu neumím!

 

A teď zas vzhůru do boje s nástrahami nového měsíce!

Tak zatím!

img014.jpg